Byte & retur

Vill du byta din vara mot en annan storlek eller färg, har du undantagsvis fått fel vara eller har du ett klagomål? Vi kommer att lösa det! 

Jag vill ha en återbetalning? 

Inga problem alls. Köp en returetikett här och skicka din vara till oss.

Du kan läsa mer om krav på skick här.

Vi behandlar din retur inom 2-5 dagar efter att den har anlänt till vårt lager. Om det återbetalda beloppet inte stämmer överens med vad du tror att du har skickat tillbaka måste du kontakta oss inom fem dagar.

Hur länge har jag rätt att återvända?

På Molly&My har du 14 dagars returrätt. För förbeställningar är de 14 dagarna naturligtvis från det datum då beställningen skickas.

Hur lång tid tar det att behandla en returorder?

Från det att vi mottagit din returorder är handläggningstiden vanligtvis 2-5 dagar. Det kan dock ta lite längre tid under reaperioder eller kring allmänna helgdagar.

Vi återbetalar beloppet för dina returvaror så snart som möjligt. Det kan dock ta en arbetsdag innan du ser pengarna på ditt konto.

Om du har några ytterligare frågor, vänligen kontakta oss på mail@mollyandmy.se.

Jag vill byta en vara?

Vid byte till annan storlek eller färg, gör en ny beställning med den vara du vill ha istället. På så sätt säkerställer du att varan är din. Skicka sedan tillbaka den oönskade varan till oss.

Måste jag själv betala för min returresa?

Ja, du betalar själv returportot för att skicka din beställning till oss. Du kan köpa en returetikett genom oss för 69 SEK.

Du kan köpa en returetikett här.

Jag har inte fått min returetikett?

Om du inte har fått din returetikett inom några timmar, kontrollera först mappen spam/junk/advertising i din e-post. Vi har tidigare upplevt att returetiketten har markerats som skräppost.

Om du fortfarande inte hittar din returetikett, vänligen kontakta oss på mail@mollyandmy.se.

Var kan jag köpa en returetikett?

Du kan köpa en returetikett här.

Min returorder har returnerats till mig?

Detta kan ske om streckkoden på originaletiketten inte är övertäckt/överkryssad/överstruken.
Vi rekommenderar därför alltid att du placerar returetiketten över originaletiketten

Du kan täcka över den ursprungliga streckkoden och skicka oss returordern igen. Det borde lösa problemet!

Jag har fått fel vara levererad?

Vi ber om ursäkt för detta! Tyvärr händer det i sällsynta fall att vi har skickat fel vara till dig.
Skicka tillbaka varan till oss - vi återbetalar fraktkostnaden och skickar rätt vara till dig om du önskar och om vi har varan i lager.

Jag har ett reklamation?

Om produkten är defekt eller saknas kommer vi naturligtvis att ta hand om det. Skicka oss ett mail med ditt namn, ordernummer, beskrivning av felet/defekten samt bilder på felet/defekten. Om reklamationen godkänns tar vi det därifrån och återbetalar dina pengar.

Läs mer om reklamation här.

Tänk på att alla varor måste returneras i sin originalförpackning och att hängmärken måste sitta fast på varan. Varan får inte ha några lukter eller tecken på slitage.

Köp en returetikett här.