Försäljnings- & leveransvillkor
Följande försäljnings-, handels- och leveransvillkor gäller för köp av varor på www.mollyandmy.se.
https://www.mollyandmy.se ägs av MollyogMy ApS.
CVR: 37137588
MollyogMy ApS
Blytækkervej 22
7000 Fredericia
Danmark
Tlf: 6013 3644
Alla produktpriser på www.mollyandmy.se anges i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms men exkluderar fraktkostnader.
Alla avtal ingås på danska. Den danska köplagen gäller för köp på www.mollyandmy.se.
Betalning
Betalning för varor som köpts på www.mollyandmy.se kan göras med följande betalningsalternativ:
- Klarna
- VISA
- Visa Electron
- Mastercard
- Mastercard Debit
- Maestro
Vid användning av betalkort kommer betalningen att debiteras ditt konto först när varan skickas från vårt lager.
Vi lagrar endast den information som är nödvändig för att vi ska kunna leverera den/de avtalade varan/varorna till rätt plats. Vi har inte möjlighet att lämna ut kortuppgifter, debitera belopp flera gånger, debitera ett högre belopp än värdet på beställningen eller liknande.
3-D Säker
Från och med den 1 november 2021 gäller ytterligare säkerhet vid köp och betalningar på nätet. Alla nätbetalningar måste ske via en tvåfaktorsautentisering för att betalningarna ska bli säkrare och du som konsument ska kunna handla säkert på nätet!
Betalning med kreditkort: Användning av NemID-app eller SMS-kod krävs
Allt detta är för din säkerhet som konsument
Förbud mot inköp för återförsäljning
www.mollyandmy.se riktar sig enbart till privatkonsumenter. Därför kan endast privatkonsumenter göra inköp på www.mollyandmy.se. Genom att genomföra ditt köp bekräftar du härmed att du inte köper varorna som näringsidkare i syfte att sälja dem vidare.
Vi förbehåller oss rätten att annullera din beställning om vi på Molly&My anser att ett köp har gjorts av en näringsidkare och därmed i syfte att återförsäl
Produkter
På www.mollyandmy.se brinner vi för att ha rätt utbud till rätt pris. Det innebär att produkterna på www.mollyandmy.se är noggrant testade och undersökta
På Molly&My säljer vi även ett antal egna produkter. Det handlar om smycken, klänningar och andra basvaror. Dessa produkter är framtagna i samarbete med professionella partners inom området, vilket säkerställer att du som konsument får bra, kvalitetstestade produkter till ett konkurrenskraftigt pris.
Förutom vårt breda sortiment av lagervaror har vi även förbeställda varor på www.mollyandmy.se. Leveranstiden för dessa produkter beräknas i produkttiteln och anges tydligt på webbplatsen.
Returrätt & ångerrätt
Du kan returnera dina varor till oss inom 14 dagar från mottagandet av beställningen. En begränsad returrätt gäller, vilket innebär att varan måste vara i samma kvalitet, kvantitet och skick som när du tog emot den. Du måste skicka originalförpackningen i oskadat skick. Produkten får inte vara testad i sådan utsträckning att användningen uppenbart minskar produktens försäljningsvärde. Därför får varan inte lukta eller liknande efter användning.
Specialartiklar som nappar, tvålar, läppstift etc. kan endast returneras i obrutet skick. Varor utan upphängningslappar returneras inte. Varan måste returneras i korrekt förpackning, och inga returetiketter får fästas direkt på skokartonger eller liknande.
Så snart varan har behandlats av oss kommer du att få ett e-postmeddelande. Du måste kontakta oss inom fem dagar om det finns några avvikelser mellan vad vi har behandlat och vad du anser att du har returnerat.
Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmetod som du använde vid köpet.
Du måste betala för att returnera paketet till oss, och du är ansvarig om någon skada uppstår under returtransporten. Du kan inte häva köpet genom att vägra ta emot varan. Om du inte hämtar ut ditt paket och det returneras till oss utan krav på återlämning dras 99 SEK från din order. Om du har beställt din order med hemleverans men vägrar att ta emot den, drar vi av en hanteringsavgift på 49 SEK.
Du kan köpa returfrakt genom oss här.
Varan skickas till: Blytækkervej 22, 7000 Fredericia, Danmark
OBS: Du kan skicka returer för högst 4000 SEK med InstaBox. Om ditt returpaket överstiger detta belopp sker det på egen risk och eventuell förlust täcks inte www.mollyandmy.se.
Vi rekommenderar att du skickar returvarorna i flera paket om beloppet överstiger 4000 SEK
Klagomål
Molly&My erbjuder en 24-månaders garanti i enlighet med den danska lagen om försäljning av varor: täcker defekter som upptäcks vid normal användning av produkten. Det innebär att du kan få varan reparerad, utbytt eller ett prisavdrag, beroende på den specifika situationen.
Om du vill lämna ett klagomål på en produkt, vänligen kontakta oss på mail@mollyandmy.se. Skicka ett e-postmeddelande som innehåller följande:
- Namn
- Beställningsnummer
- En beskrivning av felet/defekten
- Bild(er) av felet/defekten
Du måste reklamera inom skälig tid efter det att du upptäckt felet/defekten. Om du reklamerar inom två dagar efter det att felet upptäckts är reklamationen alltid skälig.
Om reklamationen är befogad återbetalar vi dina (skäliga) fraktkostnader. Varan måste alltid skickas till oss i korrekt förpackning.
Kom alltid ihåg att få ett avsändningskvitto så att vi kan täcka dina fraktkostnad.
Leverans
Molly&My tillhandahåller leverans med Instabox eller Bring (om inget annat anges) till mottagaren tidigast möjliga datum efter beställning. Vi skickar paket från vårt lager måndag till lördag.
Leverans i rätt tid förutsätter att transportören håller den leveranstid som vi har fått. Vid mycket sen (flera dagar) eller utebliven leverans, vänligen kontakta oss på mail@mollyandmy.se. I sådana fall kommer Molly&My att skicka en ny leverans om varan fortfarande finns i lager.
Vi levererar till hela Danmark. Alla leveranser sker med Instabox eller Bring och kostar från 39 SEK. För beställningar över 399 SEK är leverans till en paketshop/packbox kostnadsfri.
Läs mer om våra leveransalternativ här.
Förhandsbeställning av varor
Om du köper en förbeställd vara anger/uppskattar vi en förväntad leveranstid på produktsidan. Om lagervaror beställs tillsammans med en beställningsvara kommer dessa att skickas tillsammans med beställningsvaran när den anländer till vårt lager. Detta gäller även om du beställer flera förbeställningsartiklar med olika ankomsttider. I så fall skickas beställningen tillsammans när alla förbeställda artiklar finns i vårt lager.
Observera att vi inte får alla storlekar av samma modell på en gång. Därför kan det hända att vissa storlekar inte skickas förrän en tid efter det att vi har mottagit och skickat de första storlekarna.
Prissättning
Om ett pris är uppenbart felaktigt och du rimligen borde ha insett detta, är vi inte skyldiga att leverera produkten i fråga till det felaktiga priset.
Vi kompenserar inte kunder som redan har köpt varor som sedan rabatteras under en rea/outlet. Beställningar faktureras till det pris som gäller vid beställningstillfället. Detta gäller även under kampanjperioder, då priserna kan sjunka från dag till dag.
På grund av förändringar och/eller prisökningar på produkter från leverantörer, som kan sammanfalla med pågående leveranser av produkter till oss, förbehåller vi oss rätten att ta emot varor med prislappar där priset inte är detsamma som anges på webbplatsen.
Vi prismatchar inte några varor - varken rea- eller fullprisvaror.
Semester och bemärkelsedagar
Under större försäljningsperioder, helgdagar eller speciella jubileer kan leveranstiderna vara längre än vanligt.
Du kan läsa mer om våra specialdagar här
Utsålda varor
Om en vara är slutsåld kommer vi att göra allt vi kan för att få tillbaka den i lager. Om du kontaktar oss via mail@mollyandmy.se och informerar oss om vilka varor som är slut i lager så kommer vi att vidarebefordra det internt. På produktsidan kan du alltid registrera dig för att få ett e-postmeddelande när varan åter finns i lager.
Endast policy för goda vibbar
På Molly&My är vår policy för att göra affärer tillsammans en symbol för GOOD VIBES ONLY. Vi vill bara ha en bra upplevelse för våra kunder, följare och kollegor i Molly&My-familjen.
Jag tar hand om dig - Ta hand om mig
Reglerna för vår policy Good vibes only är enkla:
- Vi talar ordentligt till varandra, oavsett om vi känner varandra eller inte. Vi accepterar inte kränkande beteende från våra medarbetare eller kunder.
- Vi agerar alla i god tro och med hänsyn.
Vi ser fram emot att göra affärer med dig enligt reglerna ovan.
Integritetspolicy
Läs vår integritetspolicy här.
Rättsliga åtgärder
Om du som kund av någon anledning vill klaga på www.mollyandmy.se måste detta göras via EU:s konsumentportal. Du når ODR via denna länk: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Skulle det uppstå en oenighet hoppas vi att du först kontaktar oss på mail@mollyandmy.se. Vi kommer alltid att sträva efter att hitta en bra lösning.
Jurisdiktion och lagval
Eventuella tvister mellan köparen och MollyogMy ApS, inklusive tolkning av www.mollyandmy.ses villkor, ska avgöras av sjö- och handelsdomstolen i Köpenhamn i enlighet med dansk lag med danska som giltigt språk.